Rekrutacja trwa
e-Pracownia
Collegium Humanum
Informacje ogólne

E-Pracowania Collegium Humanum powstała w 2019 roku.
Kierownikiem jest dr Teresa Panas, prof. uczelni, Dyrektor Instytutu Psychologii Collegium Humanum.
Pracownicy e-Pracowni Collegium Humanum dokładają wszelkiej staranności, by w jej zbiorach dostępne były najnowsze opracowania podręczników i testów psychologicznych przydatnych w psychologii.
Zwraca się również uwagę na uaktualnienie zbiorów mających normalizację polską i wydane w Polsce.
Testy psychologiczne służyć mają studentom oraz pracownikom dydaktycznym w procesach edukacyjnych oraz być wykorzystywane w pracach naukowych. Ponadto Kierownik sprawuje nadzór merytoryczny nad ich wykorzystaniem podczas zajęć ze studentami.
W e-Pracowni znajdują się testy psychologiczne, które zostały wydane oficjalnie w Polsce.
W zbiorze znajdują się testy mierzące inteligencję (m. in. WISCR, WAISR, Test Matryc Ravena), testy przydatne w psychologii zdrowia, pracy, testy służące do pomiaru osobowości i temperamentu (EPQR, NEOFFI, NEOPIR) oraz testy projekcyjne (np. test Rorschacha).
Zasady pracy e-Pracowni są zgodne z Kodeksem Etycznym Psychologa i są opracowane w Regulaminie Pracowni Testów Psychologii Instytutu Psychologii Collegium Humanum.
Zasoby e-Pracowni Collegium Humanum
Wersja papierowa – podręczniki, klucze odpowiedzi, arkusze pytań, profile osobowości (w zależności od testu) dostępne są do wglądu studentów na terenie Collegium Humanum. Nie ma możliwości wypożyczenia zasobów – można jedynie zapoznać się z kompletem materiałów dla danego testu będąc na miejscu w Uczelni.
- ABAS-3 – System Oceny Zachowań Adaptacyjnych
- ACL – Lista Przymiotnikowa
- APIS-Z(R) – Bateria Testów
- ASRS – Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy Spektrum Autyzmu
- BDI-II – Inwentarz depresji Becka
- BENTON – Test Pamięci Wzrokowej Bentona
- BHI-12 – Kwestionariusz Nadziei Podstawowej
- CAT-A – Test Apercepcji Tematycznej dla Dzieci – wersja z postaciami zwierząt
- CAT-H – Test Apercepcji Tematycznej dla Dzieci – wersja z postaciami ludzi
- CAT-S – Suplement do Testu Apercepcji Tematycznej dla Dzieci
- CAT – Test ApercepcjiI Tematycznej dla Dzieci
- CDI 2 – Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy Depresji u Dzieci i Młodzieży
- CFT 3 – Neutralny Kulturowo Test Inteligencji Cattella
- CISS – Kwestionariusz Radzenia Sobie w Sytuacjach Stresowych
- CONNERS 3 – Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy ADHD
- CTT – Kolorowy Test Połączeń wersja dla Dorosłych
- CVLT – Kalifornijski Test Uczenia się Językowego
- d2-R – Zrewidowana wersja testu do badania uwagi i koncentracji
- DCS-II – Niewerbalny Test Uczenia się i Pamięci
- DTVP-3 – Test Rozwoju Percepcji Wzrokowej
- EAS – Kwestionariusz Temperamentu
- EPQ-R – Kwestionariusz Osobowości Eysencka
- FCZ-KT(R) – Formalna Charakterystyka Zachowania – Kwestionariusz Temperamentu w wersji zrewidowanej
- FTT – Test Bajek
- GHQ – Ocena Zdrowia Psychicznego według D. Goldberga
- IAS – Interpersonalne Skale Przymiotnikowe Jerry’ego S. Wigginsa
- IDS-P – Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym
- INTE – Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej
- IPP – Inwentarz do Oceny Płci Psychologicznej
- IVE – Kwestionariusz Impulsywności
- KBPK-R – Kwestionariusz do Badania Poczucia Kontroli – wersja zrewidowana
- KKM – Kwestionariusz Komunikacji Małżeńskiej
- KKS – Kwestionariusz Kompetencji Społecznych
- KMC – Kwestionariusz Metafory Czasu
- KNS – Kwestionariusz Nadziei na Sukces
- KPD – Kwestionariusz do Pomiaru Depresji
- KPR-ROC – Kwestionariusz Retrospektywnej Oceny Postaw Rodziców
- KPS – Kwestionariusz Poczucia Stresu
- KPŻ – Kwestionariusz Postaw Życiowych
- KR – Kwestionariusz Refleksyjności
- KRR – Kwestionariusz Relacji Rodzinnych
- KRR – Kwestionariusz Ról Rodzinnych
- LBQ – Kwestionariusz Wypalenia Zawodowego
- LEITER-3 – Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera
- MMPI®-2 – Minnesocki Wielowymiarowy Inwentarz Osobowości®-2
- MMSE – Krótka Skala Oceny Stanu Umysłowego (MINIMENTAL)
- MSEI – Wielowymiarowy Kwestionariusz Samooceny
- NEO-FFI – Inwentarz Osobowości
- NEO-PI-R – Inwentarz Osobowości
- NPSR – Narzędzia Pomiaru Stresu i Radzenia Sobie ze Stresem
- OMNIBUS – Test Inteligencji
- PKIE – Popularny Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej
- Poker Osobowościowy
- PROKOS – Profil Kompetencji Społecznych
- PSI-4 – Inwentarz Stresu Rodzicielskiego
- PTS – Kwestionariusz Temperamentu
- RFFT – Test Płynności Figuralnej Ruffa
- RISB – Test Niedokończonych Zdań Rottera
- ROR – Test Rorschacha
- TMS-K – Test Matryc Ravena w Wersji Standard – Forma Klasyczna
- TMZ – Test Matryc Ravena w wersji dla Zaawansowanych
- TO – Test Osobowości
- TO-Z – Test Osobowości i Zainteresowań
- TPB – Test Piramid Barwnych
- TRE – Test Rozumienia Emocji
- TRS – Test Rozumienia Słów – Wersja Standard i Wersja dla Zaawansowanych
- TUS – Testy Uwagi i Spostrzegawczości
- UMACL – Przymiotnikowa Skala Nastroju
- WAIS-R(PL) – Skala Inteligencji Wechslera dla Dorosłych – Wersja Zrewidowana
- WISC-R – Skala Inteligencji Wechslera dla Dzieci – Wersja Zmodyfikowana
- TAT – Test Apercepcji Tematycznej
- WS/ZF-R – Test Słów i Test Liczb Rudolfa H. Weiβa
- SCID-5-PD – Ustrukturalizowany Wywiad Kliniczny do Badania Zaburzeń Osobowości DSM-5
- SOR – Skale Oceny Rodziny
- TIS – Bateria Testów TIS
- PT – Kwestionariusz Pozytywności
- ZTU – Zestaw Testów Uzdolnień
- SIE-T – Skala Inteligencji Emocjonalnej – Twarze
- ADI-R Wywiad do Diagnozy Autyzmu – Wersja zrewidowana
- WCST – Test Sortowania Kart z Wisconsin
- SES – Skala Samooceny Rosenberga
- STAI – Inwentarz Stanu i Cechy Lęku STAI
- STAIC – Inwentarz Stanu i Cechy Lęku dla Dzieci
- LJI Sytuacyjny Test Menedżerski
Zasady udostępniania zasobów
Istnieje możliwość udostępnienia elektronicznych wersji podręczników do testów psychologicznych z Pracowni Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Z podręczników mogą korzystać wyłącznie studenci, którym prowadzący zajęcia online wykładowca zaakceptuje konieczność korzystania z podręczników w wersji elektronicznej, a osoba odpowiedzialna za udostępnienie udostępni link i klucz.
Podręczniki nie mogą być w żadnym wypadku udostępniane osobom trzecim, zabronione jest kopiowanie, zapisywanie, drukowanie.
Złamanie przez studenta zasad wiąże się z konsekwencjami przewidzianymi w ustawie z dn. 20.07.2018 prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (dział VII, roz.2, art. 307.1).
Art. 307. 1. Student podlega odpowiedzialności dyscyplinarnej za naruszenie przepisów obowiązujących w uczelni oraz za czyn uchybiający godności studenta.
Student otrzymuje dostęp do podręcznika jeśli odeśle do osoby upoważnionej emaila (jedno oświadczenie na jeden test) z następującymi danymi:
- dane osobowe studenta
- nazwę testu, do podręcznika którego student chce uzyskać dostęp
- uzasadnienie wniosku
- akceptację przez studenta warunków korzystania z podręcznika/ów o następującej treści: „zapoznałem się z zasadami korzystania z udostępnionych elektronicznych wersji podręczników do testów i akceptuję przedstawione mi warunki ich wykorzystania”
Pracownia Psychotechniki i Medycyny Pracy
Pracownia Psychotechniki i Medycyny Pracy posiada w swoich zasobach specjalistyczną aparaturę oraz testy psychologiczne, zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 8 lipca 2014r. w sprawie badań psychologicznych osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, kierowców oraz osób wykonujących pracę na stanowisku kierowcy oraz z kodeksem pracy.
Aparat Krzyżowy służy do badania koordynacji wzrokowo – ruchowej w sytuacjach złożonych.
Aparat Piórkowskiego służy do badania koordynacji wzrokowo – ruchowej szczególnie w sytuacji silnej presji czasu.
Aparat AdBCR służy do badania szybkości (reakcja prosta) i adekwatności reakcji (reakcja złożona).
Tablice Poppelerutera służą do oceny koncentracji, przerzutności i podzielności uwagi w warunkach narzuconej presji czasowej.
Aparat Ciemniowy służy do badania zdolności widzenia zmierzchowego oraz wrażliwości na olśnienie. Widzenie zmierzchowe definiuje się jako umiejętność rozróżniania konturów w warunkach znikomego oświetlenia ogólnego. Wrażliwość na olśnienie mierzona jest czasem powrotu do poprawnego widzenia po olśnieniu silnym źródłem światła. Badania te zlecane są przez lekarzy orzeczników medycyny pracy w ramach szczególnych wymagań na wybranych stanowiskach pracy.

Pracownia Wirtualnej Rzeczywistości

Pracownia Wirtualnej Rzeczywistości skupia się na stworzeniu wirtualnego laboratorium, w którym studenci będą mogli uczestniczyć w eksperymentach i doświadczeniach prezentujących wybrany wycinek aktualnej wiedzy z zakresu psychologii poznawczej. Związane jest to z chęcią doskonalenia symulacji a tym samym zwiększenia rzetelności i trafności badań z udziałem człowieka.
Pracownia Wirtualnej Rzeczywistości daje także możliwość studentom prawa poprzez stworzenie wirtualnej sali rozpraw sądowych oraz dodatkowych wirtualnych pomieszczeń, uczestnictwa w procedurze przygotowania się do rozprawy oraz udział w niej w oparciu o dwie ścieżki: procedurę cywilną i procedurę karną, w oparciu o przygotowany wstępny scenariusz (na podstawie kazusów).
Kontakt:
Warszawa
- Kierownik Pracowni Testów Psychologicznych
- prof. CH dr Teresa Panas
- teresa.panas@humanum.pl
- mgr Michał Wojtala
- michal.wojtala@humanum.pl
- wtorek – 10:00-14:00
- środa- 10:00-14:00
- czwartek- 10:00-14:00
Filia Wrocław
- Kierownik Pracowni Testów Psychologicznych
- dr Magdalena Żołud
- magdalena.zolud@humanum.pl
- czwartek – 17:00-18:00
Filia Poznań
- Kierownik Pracowni Testów Psychologicznych
- mgr Agnieszka Hoffmann
- agnieszka.hoffmann@humanum.pl
- czwartek – 18:30-20:00
Filia Rzeszów
- Kierownik Pracowni Testów Psychologicznych
- mgr Monika Wild-Urbanek
- monika.wild-urbanek@humanum.pl
- środa – 10:00-17:00
- piątek – 09:00-16:00